سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آسمانها و زمین و فرشتگان و شب و روز برای سه کس آمرزش می طلبند :دانشمندان و دانشجویان و سخاوتمندان . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :17
بازدید دیروز :22
کل بازدید :336622
تعداد کل یاداشته ها : 128
103/2/25
9:27 ص
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
داود ایموری[35]
حضرت مهدی (ع)کیست و برای چه در ادیان مختلف نام مبارک این امام غایب به صوررت مکرر امده است. باور شیعیان از وجود امام زمان از کجا سرچشمه می گیرد

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

روزنامه ایران در شماره 12 فروردین ماه 1301 خود از پرواز یک فروند هواپیمای روسی از طریق انزلی به سوی تهران خبر می دهد، آنگاه در شماره 26 فروردین ماه خود می نویسد: « آئروپلانی که 15 فروردین ماه از روسیه به تهران آمده عصر دیروز و پریروز در آسمان تهران پرواز کرد و پس از تماشای مردم فرود آمد.»

سپس در شماره 3 اردیبهشت ماه این روزنامه خبری به شرح زیر حاکی از اولین پرواز ایرانیان با هواپیما در آسمان تهران درج شده است:

« روز پینجشنبه گذشته (30 فروردین ماه 1301) آئروپلانی که از مسکو به تهران آمده بود برای اولین دفعه مسافرینی برای گردش در هوای تهران همراه برد. دفعه اول "شاهزاده محمد حسین میرزا" و "سرهنگ رضا قلی خان" خزانه دار و "مسیو شومبانسکی" وزیر مختار روسیه در هوای تهران پرواز نمودند. پس از آنها "سرتیپ امان الله میرزا"، "سرتیپ مرتضی خان"، "سرتیپ جعفرقلی خان" و "سرهنگ مساعدنظام" پرواز نمودند. در دفعه سوم برای اولین بار دو نفر از نمایندگان ملت: آقای "تدین"، آقای "شیخ العراقین زاده" و "سرهنگ مساعدالدوله" مدت بیست دقیقه در فضای تهران مشغول سیاحت بودند. از قرار اظهارات آقایان و جنابان فوق، در اطاق آئروپلان خیلی راحت بوده و در موقع صعود و نزول حرکات عنیفی در آئروپلان دیده نشده و مثل این بوده است که آدم در کشتی نشسته باشد. در اطاق آئروپلان صدا هم خیلی جزئی بوده و آقایان می توانستند خوب صحبت کرده و صدای یکدیگر را بشنوند... از قرار معلوم آئروپلان مزبور روز گذشته، به طرف مسکو حرکت کرده است.»